Като част от стратегията за социално отговорен бизнес, Sport Vision стартира проект "Eco Vision“, който цели да насочи вниманието на обществото към необходимостта и важността да се съхрани околната среда. Компанията иска да даде и личен пример, затова стартира с редица инициативи в подкрепа на проекта. Първата от тях е облагородяване на парково пространство в Южен парк, София. Стартът на кампанията беше на 14 октомври; инициативата включи почистване и облагородяване на зелените площи, както и поставяне на 6 нови пейки, които Sport Vision дари, за да има повече пространства за срещи и общуване на всички посетители в района.
Като втора стъпка Sport Vision започва и поставяне на контейнери за събиране на текстил в своите магазини в партньорство с TexCycle, бранд, който предоставя комплексни решения по събиране и оползотворяване на дрехи и текстил.
Контейнерите ще дадат възможност всеки посетител да върне ненужнoоблекло или обувки. Идеята, зад която застава TexCycle, е да се удължи жизненият цикъл на дрехите и да се предотврати изхвърлянето на текстилен отпадък, който може да бъде използван отново. Годните за повторна употреба артикули се реализират като дрехи втора употреба, което е най-екологичният и предпочитан начин за оползотворяване, а негодните се рециклират.
Устойчивата мода у нас тепърва навлиза, но световните спортни марки отдавна са насочили вниманието и инвестициите си към зеленото и отговорно производство. Затова те също ще са акцент във всички магазини и ще бъдат обозначени и включени в специални оферти от SportVison.
Дългосрочният план за проекта "Eco Vision” e да разшири мащаба си на действие, като включи още социално активни дейности, екологични състезания и използване на рециклирани материали за обновяване на училищни зали.
Sport Vision цели да зададе тон за комуникация на проблема с текстилния отпадък и да даде пример на другите компании, за да може все повече хора да застанат зад идеята за опазване на околната среда и вярва, че бъдещето на спорта е устойчиво.
Екипът на Sport Vision